Duniaku indah keranaMU....

Terima kasih Ya Rabbi..kerana sekelilingku..Engkau hadirkan insan-insan yang penuh kasih dan cinta..semoga cinta dan kasih kami hanya dapat dilayarkan sesungguhnya keranaMu..

January 31, 2012

Ku tunggu hadiah dariMU....


Ya Allah,,
Aku berdoa untuk seorang lelaki yang akan menjadi imam dalam hidupku,,
Seseorang yang mencintaiku sungguh lebih dari segala sesuatu,,
Lelaki yang meletakkanku pada posisi kedua dihatinya setelahMu,,
Lelaki yang hidup bukan hanya untuk dirinya tapi juga untukMu,,

Ya Allah,,
Wajah tampan dan daya tarik fizikal tidaklah penting,,
Yang paling penting adalah hati yang sangat mencintaiMu,,

Ya Allah,,
Berikan aku lelaki yang memiliki hati yang bijak,,
Bukan hanya otak yang cerdas,,
Lelaki yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormatiku,,
Lelaki yang tidak hanya memujiku tetapi juga membimbingku,,
Lelaki yang mencintaiku bukan hanya kerana fizikalku tapi juga hatiku,,
Lelaki yang dapat menjadi sahabat terbaik dalam setiap waktu,,
Lelaki yang dapat membuatku sebagai seorang wanita saat berada disisinya,,

Ya Allah,,
Aku tidak meminta lelaki yang sempurna sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mataMu,,
Aku hanya meminta lelaki yang memerlukan sokonganku sebagai pendampingnya,,
Lelaki yang memerlukan doaku untuk kehidupannya,,
Lelaki yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya,,
Lelaki yang memerlukanku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna,,

Ya Allah,,
Aku juga meminta,,
Jadikan aku seorang perempuan yang dapat membuatnya bangga dan bahagia,,
Berikanku sebuah hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMu,,
Bukan mencintainya dengan sekadar cintaku,,

Ya Allah,,
Berikanlah sifatMu yang lembut sehingga kecantikanku datang dariMu,,
Berikanlah aku tanganMu sehingga aku slalu mampu berdoa untuknya,,
Berikanlah aku matamu sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya,,
Berikan aku mulut yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaanMu sehingga aku dapat menyokongnya setiap hari,,

Ya Allah,,
Bilamana akhirnya kami Engkau temukan,,
Aku harap kami berdua dapat mengatakan
“Maha suci Allah karena telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna”,,
Aku tahu bahwa Kau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat,,
Dan aku juga tahu Kau akan membuat segala sesuatu indah pada waktunya,,

Amin Ya Rabbal'alamin....



No comments:

Post a Comment