Duniaku indah keranaMU....

Terima kasih Ya Rabbi..kerana sekelilingku..Engkau hadirkan insan-insan yang penuh kasih dan cinta..semoga cinta dan kasih kami hanya dapat dilayarkan sesungguhnya keranaMu..

December 3, 2012

Saat Ujian Bertandang...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari demi hari di lalui..sebilangan hari yang di lalui seperti biasa..sebilangan hari lagi dilalui dengan sangat sukar..sebilangan hari lagi dilalui dengan senyuman..tetapi hati berdarah...
sungguh..hati ini sangat kecil..tetapi hati yang kecil ini sangat besar impaknya bila sesuatu terjadi padanya..kini..saat Allah memandangku...ketika DIA memandangku..DIA bawakan 'Hadiah' untukku...itulah hadiah sebuah Ujian...semoga dengan ujian itu hatiku yg dimiliki sepenuhnya oleh DIA makin dekat lagi denganNYA...subhanaallah..tiada kekuatan utk ku menghadapinya..di saat aku jauh dari nasihat abah dan mama..di saat aku jauh dr jemaah..di saat aku jauh dr sahabat ku tecer Nurhaizah...kata2 keramatnya sentiasa ku bawa kemana2..'sabar'..ujian dan dugaan itu hanya utk org2 yg terpilih sahaja...hatiku umpama terkena siraman ais batu..tenang seketika..tp fikiran masih buntu...terlalu banyak persoalan yang bermain di minda dan d hati..terkadang ada rasa utk mempersoalkan apa yg terjadi..lantas bibir segera beristighfar.."bie...kenapa perlu kecewa dgn sesuatu yang bukan milikmu..lantas yang memilikimu sahaja sudah cukup membahagiakanmu..kerana DIA yg memilikimu  maha segala2nya..=) syukur..aku masih mampu tersenyum..masih mampu menghiburkan org2 sekeliling..

Teringat kata-kata semangat dari belahan jiwa si'pemelihara agama'..apa yg hilang pasti Allah gantikan dengan yang lebih baik..sgt2 yakin dgn ayat itu..keyakinan itu bukan hanya di bibir..tp sedang meresap keseluruh urat nadi..kembali bermuhasabah diri..justeru..ku pahatkan sedalam2nya ke dlm jiwa,hati dan fikirku..mulai sekarang..aku perlu bermujahadah untuk menjadi yang lebih baik..agar Allah sediakan yg terbaik buatku...tiada tempat utkku merintih..tiada tempat utk bersedih..kerana segenap kesedihan pasti dibalas dgn kebahagiaan..hanya menunggu saat dan masa itu tiba..ya!!! bangkitlah dr kesedihan yang membelenggu!!! tiada guna kecewa dengan tingkah manusia..kerana lumrahnya manusia tiada yang sempurna..

Buat belahan jiwaku si'pemelihara agama'......Allah maha bijak mengatur sesuatu..apa yang dikehendakiNYA..pasti akan terjadi..semoga sentiasa dlm Redha dan Kasih Sayang Allah....ameen...

~Untukmu tak ada Masalah~....

No comments:

Post a Comment